Bezoek! - Reisverslag uit Puno, Peru van Kenneth en Yana - WaarBenJij.nu Bezoek! - Reisverslag uit Puno, Peru van Kenneth en Yana - WaarBenJij.nu

Bezoek!

Door: Kenneth en Yana

Blijf op de hoogte en volg Kenneth en Yana

09 September 2013 | Peru, Puno

Een dikke week geleden is ons bezoek aangekomen:Marleen, Rozanne, Vincent en Paulien. De eerste dagen hebben we hen Cusco en omstreken wat laten zien. Als voorbereiding op de Incatrail beklommen we de Picol, met zijn 4400 meter de hoogste berg van Cusco, goed voor 5 uur steil naar boven klimmen en 2 uur dalen. We bezochten ook Pisaq, een gezellig dorpje met een grote markt en een hoge berg vol Incaconstructies, die we dan ook maar beklommen hebben. Daarna vertrokken we op de gevreesde Inca Trail. Vier dagen en drie nachten afzien in het Andesgebergte, op weg naar Machu Picchu. Onderweg zagen we verschillende Incaconstructies. De weg was soms vermoeiend, maar het adembenemende landschap maakte het allemaal de moeite waard. Uitgeput maar zeer trots op onszelf en elkaar kwamen we vrijdagochtend aan in Machu Picchu, vanwaar we die namiddag terug vertrokken zijn richting Cusco.
Na een dag rust namen we de nachtbus naar Puno, een stad aan het Titicacameer. Daar namen we een bootje naar de drijvende eilanden van de Uros indianen. Zij maken alles van een soort riet dat op het meer groeit, inclusief de eilanden zelf, hun huizen, voedsel, ... Echt autentiek leken ze ons echter niet, want alles was gericht op toerisme. Omdat hier voor de rest echt niks te zien is (behalve een artisanale markt zoals we er al 50 gezien hebben en waar ze overal dezelfde spullen verkopen), vertrekken we straks naar Copacabana, Bolivia.
Met gemengde gevoelens laten we Peru achter ons om het tweede land op onze grote reis te gaan verkennen!

Groetjes van Yana en Kenneth (die geen geld terugkreeg voor zijn slecht gezette tattoo in Cusco en daarom na veel ruzie maar een schilderij meenam uit de tattooshop as schadevergoeding... Hoe we dat schilderij van 2m op 1,5m thuis gaan krijgen is nog de vraag...)

• 11 September 2013 - 19:44

Renilde:

Ik ben ook trots op de wandelprestatie van mijn dochter. Ik volg jullie avonturen nu in Bolivia.
    Kusjes,mama!