Eindelijk aangekomen! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Kenneth en Yana - WaarBenJij.nu Eindelijk aangekomen! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Kenneth en Yana - WaarBenJij.nu

Eindelijk aangekomen!

Door: Yana

Blijf op de hoogte en volg Kenneth en Yana

22 Augustus 2013 | Peru, Cuzco

Na 6 lange weken en meer dan 30 uur in vliegtuigen en luchthavens ben ik dinsdag eindelijk aangekomen in Cusco bij Kenneth! Het weerzien was zoals verwacht: geweldig :)

Gisteren heeft Kenneth me Cusco al een beetje laten zien, de binnenstad is heel mooi, met gezellige pleintjes en smalle steegjes, met verkopers van vanalles en vrouwen in traditionele klederdracht die rondlopen met lama's en alpaca's. Buiten het centrum is het chaotisch en lawaaierig. Verkeersregels worden niet gevolgd en je moet soms moeite doen om niet overreden te worden.
Wij wonen nu in een gezellig klein huisje ver buiten het centrum waar het alweer wat rustiger is. Kenneth is hier bijna 2 weken geleden naartoe verhuisd toen zijn taallessen en zijn verblijf bij zijn gastgezin afgelopen waren. We wonen in een klein kamertje waar we zo goed als niks voor betalen, met gedeelde badkamer en keuken. Het is een klein, gezellig huisje waar alle kamers uitkomen op een klein binnenpleintje. Er wonen nog een andere belg en een tsjechische, de sfeer die hier hangt is geweldig :)

Kenneth is sinds vorige week als vrijwilliger begonnen in een project dat naschoolse kinderopvang biedt voor kinderen uit arme gezinnen, straks ga ik daar mee naartoe.
Vorig weekend heeft hij samen met de andere belg die hier woont de Picol beklommen, een top van zo'n 4200 meter die vlak achter ons huis ligt. Zodra ik wat gewend ben aan het lagere zuurstofgehalte in de lucht en dus niet meer buiten adem ben telkens ik een berg op wandel, gaan we samen die Picol nog eens op, een goed voorbereiding op de Inca Trail!

Onze grote reis samen is eindelijk begonnen!

Groetjes,
Yana

  • 24 Augustus 2013 - 15:39

    Tom:

    Waauw Yana en Kenneth, klinkt geweldig!
    Heel leuk om te horen dat jullie het zo goed hebben daar! Prachtig dat het allemaal zo vlot blijkt te gaan!
    Post vooral nog veel updates, ik kom helemaal in de sfeer als ik er zo een kan lezen! Ik ben echtigwaar elke keer aan't watertanden als ik zo iets lees.
    Geniet van jullie grote reis samen! Tom

  • 25 Augustus 2013 - 20:17

    Renilde:

    ik verheug me om regelmatig iets van jullie avonturen te vernemen.
    Kusje van Jitse

  • 03 September 2013 - 21:29

    Nele En Co:

    Doen jullie morgen een gelukkige verjaardag aan ma(r)Leen... als verjaardagscadeau liggen 2 kaarten klaar voor het optreden van Ohlala Zie Doa... zo heeft ze tenminste iets om naar uit te kijken bij de thuiskomst :)
    groeten, Nele en de bende

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kenneth en Yana

Actief sinds 09 Juli 2013
Verslag gelezen: 437
Totaal aantal bezoekers 10610

Voorgaande reizen:

09 Juli 2013 - 06 Juli 2014

Onze Grote Reis

Landen bezocht: