Weer heel het continent door van west naar oost... - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van Kenneth en Yana - WaarBenJij.nu Weer heel het continent door van west naar oost... - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van Kenneth en Yana - WaarBenJij.nu

Weer heel het continent door van west naar oost...

Door: Kenneth en Yana

Blijf op de hoogte en volg Kenneth en Yana

20 April 2014 | Brazilië, Belo Horizonte

We hebben Chili nu voorgoed achter ons gelaten en kwamen na weer een lange busrit opnieuw in Argentinië terecht. Deze keer bezochten we het noorden. We trokken naar Salta. Daar vonden we een gezellig hostel waar we voor €3 zoveel cocktails mochten drinken als we wilden... Dat maakte het nog veel gezelliger en we eindigden in een disco met een hele hoop andere reizigers...
Toen we de volgende namiddag van onze kater bekomen waren, maakten we plannen om verder te reizen. We trokken nog wat noordelijker naar een klein dorpje: Humahuaca. Heel erg gezellig met smalle straatjes en vriendelijke mensen. We bezochten een schitterende vallei waar de natuur weer iets prachtig heeft gedaan. Scherpe bergen in wel meer dat 14 verschillende kleuren waar het zonlicht in speelt... Heerlijk! Moeder Aarde zit werkelijk vol prachtige plekjes...
Daarna reisden we door naar land 6 op onze route: Paraguay. In Asuncion spraken we weer af met Vincent en Paulien. We mochten logeren bij het gastgezin van Vincent. Super lieve mensen die ons goed verzorgden en, extra bonus voor mij: ze hadden een piano! Toen we de hoofdstad gezien hadden, huurden we samen een auto en reden naar het platteland om een aantal dagen te gaan kamperen. We vonden een idyllisch plekje in een nationaal park bij een riviertje met een waterval. Het koele water deed ons deugd want de hitte is hier soms ondraaglijk... Op een avond kreeg Vincent nog bijna een hartaanval toen hij plots oog in oog stond met een gigantische spin! We werden er weer aan herinnerd dat de jungle het rijk is van de dieren en dat we gewoon maar op bezoek mogen komen...
Daarna was het weer tijd om te splitsen. Yana en ikzelf reisden door Iguazu. Dat duurde 5 uur langer dan verwacht omdat we nog maar eens problemen hadden met kapotte bussen. In één bus was de airco kapot en werden we allemaal levend gekookt, dus moesten we weer wachten op een nieuwe bus. Toen we in Iguazu aankwamen hadden we pech met het weer. Het zou er voor een aantal dagen gaan stormen, dus beslisten om meteen verder te reizen. We zijn waarschijnlijk de eerste toeristen ooit die naar daar zijn gegaan zonder de bekende watervallen te zien. Maar we passen onze tour aan zodat we er weer gaan langskomen.
Nu zitten we in land 7: Brazilië. Lastig dat je opeens weer in een land zit waar je de taal niet spreekt... Portugees is echt onverstaanbaar en de mensen hier spreken geen Engels of Spaans. We gingen er iets eten en ik bestelde een stuk vlees en wou er ook nog frietjes of zoiets bij bestellen. Dat vond ik niet op de kaart, dus ik vroeg aan de serveerster om de kaart te vertalen, wat totaal niet lukte. Ik besloot dus om op goed geluk iets onverstaanbaar te bestellen en de serveerster lachte mij uit. Toen het eten kwam begreep ik waarom: ik kreeg een biefstuk met een soort dikke vissoep voorgeschoteld! Het paste totaal niet bij elkaar...
We bezochten Rio de Janeiro. Een gigantische stad aan het bekend strand: Copacabana. We kregen er weer een mooi kleurtje en bezochten natuurlijk ook het grote beeld van Christus. Overdag is de stad echt wel de moeite waard, maar 's nachts worden de straten overgenomen door ontelbare zwervers, zelfs in de "rijkere" buurten.
We lieten de drukte weer achter ons en trokken Ilha Grande. Een paradijselijk eiland op 130km van Rio. We genoten er van het strand en gingen er op snorkel-tour. In een speedboot vaarden we rond het eiland en zwommen er met de vele kleurrijke visjes.
Op dit moment zitten we in Belo Horizonte. Weer een veel te grote stad, maar we gaan snel doorreizen naar rustigere oorden...

Groetjes vanuit het land waar de mensen een onverstaanbaar taaltje brabbelen en je dus moet oppassen met de keuzes die je maakt op restaurant...

• 21 April 2014 - 11:41

Rozanne:

Vraag de volgende keer maar eens naar Smrntwskse Zwupsen!
    Een plaatselijke specialiteit in de Krekke!
    Je weet maar nooit of ze die ook hebben in Brazilië..
    Een dikke aanrader!!

Knuffels en tot snel!!!
    Je zusje

• 21 April 2014 - 13:20

Marleen :

Opgepast voor die spinnen! Opgepast voor de nachten in Brazilië! Opgepast voor
    eten dat er niet uitziet!
    We willen jullie heelhuids terug!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!