Aangekomen! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Kenneth en Yana - WaarBenJij.nu Aangekomen! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Kenneth en Yana - WaarBenJij.nu

Aangekomen!

Door: Kenneth

Blijf op de hoogte en volg Kenneth en Yana

12 Juli 2013 | Peru, Cuzco

Dag iedereen,

zoals Yana in het vorige verslagje al zei ben ik inderdaad al mijn portefuille kwijtgespeeld. Enfin, geen probleem want alle belangrijke zaken had ik veilig weggestopt.

Het belangrijkste is dat ik na een lange en vermoeiende reis veilig en wel ben aangekomen. De eerste dag zat ik in een mierennest die ze "Lima" noemen. Een veel te grote, vuile en drukke stad. Autos toeteren constant en negeren de verkeerslichten, overal ligt vuil en mensen proberen je vanalles en nog wat aan te smeren. Ik was van plan om een beetje te verdwalen in de stad en dat lukte me beter dan ik gehoopt had... Zonder kaart en totaal geen idee van waar ik was, zag ik het donkerder worden. Uieindeljik herkende ik toch in de verte een toren vanwaar ik wist dat het nog een half uur wandelen was naar mijn hostel. Toen ik uiteindelijk daar aankwam kon ik zelfs nog niet fatsoenlijk het vuil van de stad van me afwassen omdat mijn bagage ergens in Dallas was achtergebleven...

De volgende dag (vandaag dus) kon ik doorreizen naar Cuzco. Dit keer wel met bagage (waar ze wel mijn scheergerief uit hebben gehaald...). Aan de luchthaven zouden ze normaal gezien mij moeten staan opwachten, maar neen hoor... geen bordje met "Kenneth Ropers" te zien. Dus heb ik nog maar wat lotgenoten aangesproken en hebben we een taxi gedeeld tot in het centrum.
Daar aangekomen heb ik (uiteindelijk) mijn contactpersoon gevonden en heb ik kennis gemaakt met mijn nieuwe "gezin". Hele lieve mensen met 3 kinderen (2 zoons van 15 en 24 en een dochter van 22). Ze wonen in een bescheiden appartementje met een hele vuile keuken en badkamer. Hier worden ze tot de middenklasse gerekend, maar bij ons zouden ze flirten met de armoedegrens... Ze zijn in ieder geval heel vriendelijk en ik heb een eigen kamer gekregen. :) Ik woon op ongeveer 10 minuten wandelen van het (prachtige) centrum van Cuzco.
Ik ben heel nieuwsgierig naar wat de volgende dagen zullen brengen en ik hoop dat ik snel vorderingen maak in het Spaans.

Groetjes aan iedereen en tot de volgende!

Kenneth

  • 12 Juli 2013 - 20:10

    Mama:

    Ondanks al die vervelende pechgevallen wist ik zeker dat mijn zoon veilig en wel in Cusco zou geraken.
    Vertrouwen is een mooi ding.
    Het komt daar allemaal goed zoon.
    mams,

  • 13 Juli 2013 - 09:03

    Marcel Rens:

    Hello,

    Awel, manneke dat komt daar dik in de sjakos zo te horen....ik en ons Magda zullen jullie reisverhalen verder blijven opvolgen en af en toe ook wel eens reageren.
    Doe dat goed en genieten op de momenten dat er te genieten valt!

    greetz,

    Fast Celle

  • 13 Juli 2013 - 11:32

    Nele:

    Fijn om toch een beetje te kunnen volgen... Die ambetantigheden zullen snel vergeten zijn en achteraf het geweldigst om na te vertellen?!
    Geniet ervan...!!!
    Nele en de hele bende

    lena ik howfanjow
    alles goed daar in peru kenneth
    Nora

  • 15 Juli 2013 - 17:43

    Riella :

    Joehoe, ik heb dit stekje ook gevonden!
    Fijn om jullie avonturen te kunnen volgen!

    Dikke kus,

    Riella

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kenneth en Yana

Actief sinds 09 Juli 2013
Verslag gelezen: 623
Totaal aantal bezoekers 10605

Voorgaande reizen:

09 Juli 2013 - 06 Juli 2014

Onze Grote Reis

Landen bezocht: